MIG 15 (UTI) | FOR FREE DAYS

MIG 15 (UTI)

Mig-15UTI (výrobní číslo 242266) je české produkce a pod označením CS-102 byl vyroben v Aeru Vodochody. Jedná se o dvoumístnou cvičnou verzi legendární proudové stihačky s motorem VK-1.  Letoun má domovské letiště v Hradci Králové a je ve zbarvení české kamufláže 30. SBOLP “Ostravský” s charakteristickým znakem města Ostravy na přídi letounu. Barevné provedení letounu odpovídá Migu, který na hradeckém letišti létal do roku 1983 s označením 2514.

print_mig-15uti-2514-1024x723


Technické údaje

Výrobní číslo: 242266

Posádka: 2

Rozpětí: 10,08 m

Délka: 10,10 m

Výška: 3,70 m

Nosná plocha: 20,60 m²

Hmotnost prázdného letounu: 3681 kg

Vzletová hmotnost : 5069 kg

Max. vzletová hmotnost : 6038 kg

Pohonná jednotka: 1 turbokompresor.mot. Klimov VK-1

Vzletový výkon pohonné jednotky: 2700 kp (26,478 kN)

Maximální rychlost: 1076 km/h (u země)

Dostup: 15 500 m

Počáteční stoupavost: 46 m/s

Čas výstupu do výšky 5000 m: 1,95-2,10 minuty

Čas výstupu do výšky 10 000 m: 5,5 minuty

Dolet: 565 km (ve výšce 1000 m, bez přídavných nádrží)

Max. dolet, s příd. nádržemi: 1860 km

Historie letounu MIG 15 UTI

Mig 15UTI výrobní číslo 242266 byl vyroben v Aero Vodochody, pod licenčním typovým označením CS-102, s motorem RD-45. Zálet letounu proběhl ve Vodochodech 22.4.1955 s posádkou ve složení Vlastimil David a Antonín Bartoš. Dne 17.6.1955 byl letoun exportován do Polska.

V polském letectvu působil jako cvičný letoun u  61 LPSzB na základně Biała Podlaska, a to až do 22. listopadu 1990. Během služby se v kokpitu tohoto letounu vystřídala celá řada vynikajících polských letců, mezi nimiž byl i první polský kosmonaut Mirosław Hermaszewski. Po skončení vojenské letecké služby byl letoun uskladněn a zakonzervován.

V roce 1994 Mig 15 UTI výrobního čísla  242266 koupil pan Tom Smith a odvezl ho do Kalifornie, kde byl v březnu 1996 zaregistrován pod značkou N – 41125. Jeho novým domovem se stalo letiště v Paso Robles CA. Letoun tak mohli obdivovat nejen návštěvníci Estrella Warbird Museum of Paso Robles, ale i příznivci leteckých dnů po celých Spojených státech.

V roce 2013 letadlo koupila společnost Czech Flying Legends. Mig se tak po mnoha letech vrátil zpět domů na “české nebe”. Kamufláž letounu je v českých barvách a nese na trupu číslo 2514. Toto číslo nesl stroj MIG 15UTI z 30. sbolp (stíhací bombardovací letecký pluk), který působil až do roku 1982 na letišti v Hradci Králové. Letoun nese i charakteristický znak města Ostravy na přídi letounu, přesně tak, jak to měla tato hradecká patnáctka. Odlišností od původního zbarvení je „tygří“ zbarvení na kýlu, kterým se letoun hlásí ke spolupráci s NATO Tigers Association.

MIG 15 (UTI)
Jsme certifikovaní
dodavatelé zážitků
Máme širokou nabídku
dárkových poukazů
Jsme tým, který má
21 let zkušeností
Stojí za námi
desetitisíce klientů
Zakládáme si na
individuálním přístupu pro každého

V jakém zážitku se proletíte s MIG 15 (UTI)

Nenašli jste co jste hledali?

Neváhejte a kontaktujte nás! Určitě spolu něco vymyslíme!

objednat na míru